Schadegeval aangeven

Hospitalisatie
Hospitalisatie

  • Ongeveer een op vijf mensen heeft jaarlijks te maken met een ziekenhuisopname. Het ziekenfonds vergoedt een deel van de kosten voor geneeskundige verzorging, maar het bedrag dat u zelf nog moet betalen, kan flink oplopen. Denk aan het remgeld, de hogere honoraria en de extra kosten wanneer u kiest voor een éénpersoonskamer, uw vervoer van en naar het ziekenhuis, de verblijfskosten om bij uw kind te overnachten, en zo meer. Ook stijgen elk jaar opnieuw de kosten voor gezondheidszorg. Daarom kiest u in dit verhaal best voor kwaliteit voor de juiste prijs.

    Samen met uw Fidea-bemiddelaar kiest u voor een hospitalisatiepolis die beantwoordt aan uw wensen en budget. Bij Fidea hebt u verschillende mogelijkheden. Eenpersoonskamer of tweepersoonskamer? Wel of geen franchise? U beslist zelf wat u belangrijk vindt.  Afhankelijk van uw keuze kunt u van een substantiële premiekorting genieten.

    Wereldwijde dekking
    Wordt u tijdens uw vakantie of zakenreis in het buitenland gehospitaliseerd? Ook dan bent u verzekerd.

    Vrije keuze
    U bepaalt zelf voor welk ziekenhuis, kamertype en voor welke arts u kiest.

    Bijstand vóór, tijdens en na de opname
    U kunt 24/7 terecht voor informatie en dienstverlening

    Verplichte informatie

    • Aanbod onder voorwaarden. Voor meer informatie of een offerte kunt u terecht bij uw bemiddelaar. U vindt de voorwaarden over dit product in de rechterkolom. Fidea adviseert u deze grondig door te nemen vooraleer u een contract afsluit.
    • De looptijd van het contract voor deze verzekering wordt bepaald in de bijzondere voorwaarden. Als cliënt wordt u beschermd door de MiFID-gedragsregels.
    • Op dit contract is het Belgisch recht van toepassing.
    • Fidea nv, Delacenseriestraat 1 in 2018 Antwerpen - BTW BE 0406.006.069 - RPR Antwerpen , Afdeling Antwerpen - NBB 0033 - IBAN: BE15 7332 4832 0030 - BIC: KREDBEBB. Verzekeringsmaatschappij naar Belgisch recht met codenummer 0033 en toelating om levensverzekeringen aan te bieden in België.
    • Voor klachten over onze dienstverlening kunt u terecht bij de klachtendienst van Fidea, Delacenseriestraat 1 , 2018 Antwerpen, of per e-mail via klachten@fidea.be.
      Indien nodig kunt u ook terecht bij de Ombudsman van de verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel of per e-mail via info@ombudsman.as.

    Uw bemiddelaar kan u optimaal adviseren. Bij welke waarborgen hebt u persoonlijk het meeste baat? Hoe beschermt u zich optimaal? Vind hier een bemiddelaar in uw buurt.

    Wordt u opgenomen in een ziekenhuis ten gevolge van een ongeval of gaat het om een geplande opname wegens ziekte? Dan houdt u best rekening met deze richtlijnen bij aangifte.

    Beschikt u over een AssurCard? Dan kunt u Fidea contacteren op het gratis nummer 0800 99 235. Fidea doet dan meteen het nodige, zodat het ziekenhuis de factuur rechtstreeks aan Fidea bezorgt. De voor- en nabehandelingskosten bezorgt u daarna.

    Beschikt u niet over een AssurCard? Dan neemt u contact op met uw bemiddelaar, die u de nodige aangifteformulieren zal bezorgen. Na ontvangst van deze formulieren, ontvangt u van Fidea een persoonlijk Fidea-kenmerk. Fidea zorgt voor een efficiënte afhandeling van uw dossier en betaalt uw hospitalisatiekosten en de voor-en nabehandelingskosten aan u terug.

    U hebt een bijstandsverzekering Hospi-XL bij Fidea en u hebt assistentie nodig? U kunt 24/24 terecht op het telefoonnummer 02 290 61 00.

Deze site maakt gebruik van cookies. Eén van de cookies die we gebruiken is essentieel voor het bedienen van delen van de site die al is gecreëerd. U kan alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar hierdoor kunnen delen van de site mogelijks niet werken. Meer lezen