26/06/2017, 09:00

Maak met uw medewerkers afspraken rond het gebruik van de telefoon in de auto

De telefoon maakt ons bereikbaar op elk moment van de dag, ook wanneer we aan het werk zijn.

Voor de werknemer is de file vaak een gelegenheid om met het kantoor te bellen voor een korte update. Een zelfstandig ondernemer wil dan weer dat ene telefoontje van een belangrijke klant of prospectierelatie niet negeren. Maar, een ongeval tijdens het woon-werkverkeer is een arbeidsongeval. In België zijn er omtrent het voorkomen van arbeidsongevallen wettelijke afspraken die de werkgever moet naleven. Onze preventieadviseur Sam Segers-Dom legt in Z-Ondernemen (uitgezonden op Kanaal Z, najaar 2016) uit waarom werknemers en werkgevers afspraken omtrent de bereikbaarheid onderweg best vastleggen in een verkeerscharter of wagenbeleid (car policy).

Reportage Kanaal Z oktober 2016

 

Deze site maakt gebruik van cookies. Eén van de cookies die we gebruiken is essentieel voor het bedienen van delen van de site die al is gecreëerd. U kan alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar hierdoor kunnen delen van de site mogelijks niet werken. Meer lezen