26/06/2017, 09:00

Maak met uw medewerkers afspraken rond het gebruik van de telefoon in de auto

De telefoon maakt ons bereikbaar op elk moment van de dag, ook wanneer we aan het werk zijn.

Voor de werknemer is de file vaak een gelegenheid om met het kantoor te bellen voor een korte update. Een zelfstandig ondernemer wil dan weer dat ene telefoontje van een belangrijke klant of prospectierelatie niet negeren. Maar, een ongeval tijdens het woon-werkverkeer is een arbeidsongeval. In België zijn er omtrent het voorkomen van arbeidsongevallen wettelijke afspraken die de werkgever moet naleven. Onze preventieadviseur Sam Segers-Dom legt in Z-Ondernemen (uitgezonden op Kanaal Z, najaar 2016) uit waarom werknemers en werkgevers afspraken omtrent de bereikbaarheid onderweg best vastleggen in een verkeerscharter of wagenbeleid (car policy).

Reportage Kanaal Z oktober 2016

 

Fidea gebruikt cookies om uw gebruikservaring op de site zo aangenaam mogelijk te maken. Een van de cookies die we gebruiken, is essentieel voor een goede werking van de site. U kan alle cookies verwijderen en blokkeren, met uitzondering van de essentiële cookies. Daardoor kunnen delen van de site mogelijks niet optimaal werken. Hier vindt u meer informatie.

Hieronder kan u aanduiden of u al dan niet instemt met het gebruik van verschillende soorten cookies: