Schadegeval aangeven

KMO Digital Barometer
KMO Digital Barometer

  • Hoe digitaal is de Belgische ondernemer?

    Er gaat geen dag voorbij zonder dat we iets lezen over nieuwe technologieën, digitale toepassingen, innovatieve applicaties. Maar spelen we er genoeg op in? Doen we dat snel en goed genoeg? Wij vroegen het ons af en … vroegen het meteen ook aan de zelfstandigen en de ondernemers in ons land. 

    KMO’s springen op de digitale trein 

    Uit de “KMO Digital Barometer” die we in samenwerking met Trends begin september lieten uitvoeren, blijkt duidelijk dat de Belgische ondernemer mee is met de digitale tijd. Efficiëntie, tijdswinst én kostenverlaging: dat zijn dé voornaamste argumenten voor een ondernemer om het digitale te integreren. Maar hij is ervan overtuigd dat hij op termijn nog méér uit de digitale mogelijkheden kan halen, zoals een doorgedreven customer experience, dankzij de big data die we dankzij onze smartphone en surfgedrag steeds vaker over onszelf prijsgeven.

    Maar welke uitdagingen komen er nog op ons af? Welke opportuniteiten liggen er voor het grijpen? Welke risico’s houdt de digitale transformatie in? Onze CEO Edwin Schellens ging er dieper op in tijdens een gesprek met Trends.  Een paar van onze Fidea-managers pikken op het verhaal van onze CEO in aan de hand van nog meer interviews. Volg deze campagne in Trends vanaf 26 oktober a.s. Zowel offline als online delen we tot eind november graag onze inzichten met u.

    Ook Fidea gaat digitaal, met de Fidea’pp en beeldexpertise

    Met de lancering van de Fidea’pp zijn wij alvast mee op de trein gesprongen. Sinds de lancering in juni, merken we dat het aantal downloads in de lift zit en dat ook het aantal aangiftes dat via deze app bij ons team Claims toekomt, blijft stijgen. Een evolutie die we aanmoedigen. Dat dit onze processen efficiënter maakt, is voor u een sterke troef. De integratie van beeldexpertise in onze schade-afhandeling is een ander concreet voorbeeld waarop we blijven inzetten. 

    12 oktober 2017 - "Digitaal nog lang niet normaal" - CEO Edwin Schellens

    Artikel Edwin Schellens


    "Internet of Things zet onze wereld op zijn kop" - R&D Implementatiemanager Jan Meeuwis

    Artikel Jan Meeuwis


    26 oktober 2017 - "Preventie is een continu proces" - preventieadviseur bedrijven Sam Segers-Dom

    Artikel Sam Segers-Dom


    "Technologie versnelt de afhandeling van schadedossiers" - SR Manager Claims Liesbeth Laureys

    Artikel Liesbeth Laureys


    2 november 2017 - "Digitalisering: de (nieuwe) rol van de bemiddelaar" - CCO Marc Wouters

    Artikel Marc Wouters


    9 november 2017 - "De digitale revolutie geeft de verzekeringssector een nieuw gezicht" – COO Koen Vanvinckenroye

    artikel Koen Vanvinckenroye


    16 november 2017 - "Ook voor nieuwe risico’s een kwalitatieve verzekeringsoplossing" - Distributiemanager Business Class Laurens Beersmans

    artikel Laurens Beersmans

Fidea gebruikt cookies om uw gebruikservaring op de site zo aangenaam mogelijk te maken. Een van de cookies die we gebruiken, is essentieel voor een goede werking van de site. U kan alle cookies verwijderen en blokkeren, met uitzondering van de essentiële cookies. Daardoor kunnen delen van de site mogelijks niet optimaal werken. Hier vindt u meer informatie.

Hieronder kan u aanduiden of u al dan niet instemt met het gebruik van verschillende soorten cookies: