Schadegeval aangeven

Fidea een goede keuze voor u
Fidea, een goede keuze voor u

  • Meer dan 100 jaar ervaring...

    De wortels van Fidea gaan rechtstreeks terug tot in 1909 wanneer de Antwerpse Fondsen en Discontobank werd opgericht. Later verandert de naam in Fidelitas. Na verscheidene fusies en overnames doorheen de jaren, ontstaat Fidea in 1998 uit de fusie van Fidelitas, Delphi en AVM. Fidea maakt op dat moment deel uit van de KBC Groep. Sinds 2012 opereert Fidea volledig zelfstandig op de Belgische verzekeringsmarkt, eerst onder de vleugels van de investeringsgroep J.C. Flowers en sinds 2015 onder die van Anbang Insurance Group.

    Fidea kan zich vandaag buigen op meer dan 100 jaar ervaring in verzekeringen, en dit voor zowel particuliere cliënten als ondernemers. Met een breed gamma aan verzekeringsproducten en uitgekiende concepten gaat Fidea elke dag opnieuw voor kwaliteit en efficiëntie. Optimale zekerheid, veiligheid en bijstand gaan bij Fidea hand in hand met een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

    Fidea verkoopt haar verzekeringen uitsluitend via een uitgebreid en professioneel netwerk van onafhankelijke makelaars en het distributienetwerk van bankverzekeringspartners Crelan en Bank Nagelmackers. Deze 1200 distributiepunten verspreid over het hele land, kunnen rekenen op de professionele service van een 370-tal medewerkers die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel dragen. Bij Fidea zijn een familiale sfeer en een persoonlijke aanpak verankerd in de dagelijkse werking, niet alleen tussen de medewerkers onderling, maar ook tegenover de bemiddelaars en cliënten.

    Samen met haar distributie en  werknemers bouwt Fidea elke dag verder aan de versterking van haar marktpositie, wat op een rendabele en duurzame manier gebeurt.


    Ondernemingsprincipes

    Fidea uitbouwen tot een zelfstandige en solide verzekeringsmaatschappij, met een gediversifieerd product assortiment, dat via diverse distributiekanalen aan zowel particuliere als ondernemingscliënten wordt aangeboden: dat is Fidea’s strategische ambitie. We willen dit realiseren op basis van drie ondernemingsprincipes:

    1. Customer intimacy:
    Een onvoorwaardelijke focus op cliënten: wij luisteren, bouwen aan een vertrouwensrelatie en leveren producten en diensten die onze verzekeringsbemiddelaars en cliënten van hun verzekeraar verwachten.

    2. Operational excellence:
    Operationele uitmuntendheid betekent dat we doen wat we zeggen en dat we verantwoordelijkheid aanvaarden. Processen moeten aansluiten op de behoeften van zowel de distributie als de eindcliënt.

    3. Product leadership:
    Omdat we naar onze cliënten luisteren en ons aanpassen aan hun veranderende behoeften, kan Fidea zich met een aantrekkelijk productaanbod als de preferente en kwaliteitsvolle verzekeringspartner in al haar disitributiekanalen bevestigen.


    Fidea en de verzekeringsbemiddelaar

    Fidea kiest resoluut voor haar samenwerking met bemiddelaars. U kunt rekenen op een uitgebreide omkadering, de steun van uw persoonlijke adviseur of accountmanager en de meer dan 350 Fidea-medewerkers waarbij u steeds terecht kunt.

    Fidea werkt al enkele jaren met een Partnerplan, een samenwerkingsovereenkomst waarin beide partijen rendabele groei kunnen realiseren.

    Fidea en de federaties

    Fidea werkt nauw samen met de verschillende beroepsfederaties in de Belgische verzekeringssector:


    Logo Assuralia


    logo brcom

    www.brocom.be



    logo fvf

    www.fvf.be



    Feprabel


    www.feprabel.be

Deze site maakt gebruik van cookies. Eén van de cookies die we gebruiken is essentieel voor het bedienen van delen van de site die al is gecreëerd. U kan alle cookies van deze site verwijderen en blokkeren maar hierdoor kunnen delen van de site mogelijks niet werken. Meer lezen